현대 자동차, 미 시장서 쾌속 질주
Hyundai Defies Slump
As we have been reporting,
General Motors and Chrysler present their long-awaited turnaround plans to the government later today
but as Detroit suffers, one automaker appears to be firing on all cylinders.
South Korean firm Hyundai is one of the few bright spots in this industry.
Hyundai is on the lips of a lot of people these days.
The South Korean automaker spent almost $10 million running ads like these in the Super Bowl
while most cash-strapped rivals spent nothing.
The spot's helping promote Hyundai's new Assurance Program:
lose your job and in most cases return your car at no cost.
Dealers like Frank Valanzola in Jersey City, New Jersey
say the promotion is helping move cars off the lot.
And this gives them peace of mind,
knowing that they're not going to be saddled with a loan if they, you know, get laid off.
You think it's the deciding factor for people?
I mean are they sort of interested in the car but they're just afraid to pull the trigger
and does that make the difference for them?
Well, I actually think so.
If it comes down between Hyundai and another brand,
this could be the deciding factor for them.
There's no guarantee rivals won't offer similar plans,
but for now, Hyundai seems to be in a stronger spot than the competition.
While most big names reported plunging sales in January,
Hyundai saw U.S. sales jump a 14 %,
the largest year-over-year increase for any automaker in almost a year.
A small but sweet victory for a company with a hard to pronounce name
that's spent years fighting to be taken seriously in the U.S.
But auto watchers say Hyundai still faces a challenging environment.
When you have a relatively small part of the market share,
it doesn't take much of an increase to show a 14 % increase.
They could certainly grow that but no one's going to grow too much in this market.
There are some projections that we could be staying near these low levels
for the rest of this year maybe in the next year, worst-case scenario for four years.
Times may be tough but Hyundai believes it can keep the momentum going.
현대 자동차, 미 시장서 쾌속 질주
지금까지 보도해 드렸듯이
GM과 크라이슬러가 오늘 오후에 대망의 기업 회생 자구안을 정부에 제출하게 됩니다.
하지만 미국 자동차제조업체들이 어려움을 겪고 있는 가운데, 한 자동차제조회사가 전력질주를 하고 있는 듯 보이는데요.
한국의 자동차 회사인 현대는 미 자동차 업계에서 선전하고 있는 몇 안 되는 기업들 중 하나입니다.
현대는 요즘 많은 사람들의 입에 오르내리고 있습니다.
이 한국의 자동차제조회사는 거의 천만 달러를 들여 이와 같은 슈퍼볼 광고를 내보냈습니다.
대부분의 자동차 기업들이 돈줄이 말라 한 푼도 쓰지 못하고 있는 반면에 말입니다.
이 광고는 현대의 새로운 어슈어런스 프로그램을 알리고 있습니다.
바로 실직을 하게 되면 대부분의 경우 추가 비용 없이 자동차 값을 환불 받을 수 있다는 내용입니다.
뉴저지 주 저지 시티의 프랭크 밸런졸라 씨와 같은 자동차 판매업자들은
이러한 판촉 프로그램이 자동차 매출에 도움을 주고 있다고 말합니다.
이 전략은 소비자들에게 마음의 평안을 줍니다.
만일 해고를 당하면 자동차 할부금을 계속 부담하지 않아도 될테니까요.
이것이 소비자들에게 결정적인 요소가 된다고 보십니까?
그러니까 자동차를 구매할 의향은 있지만 막상 실행에 옮기지 못하고 망설이고 있을 때
이 어슈어런스 프로그램이 소비자들에게 큰 영향을 주겠느냐는 것이죠.
네, 그렇다고 생각합니다.
현대와 다른 브랜드를 두고 선택하는 상황이라면
소비자들에게는 이 어슈어런스 프로그램이 결정적인 요소가 될 수 있죠.
경쟁사들이 유사한 프로그램을 내놓지 않을 것이라는 보장은 없습니다.
그러나 현재로서는 현대가 다른 경쟁사들보다 유리한 입장에 있는 것 같습니다.
대부분의 유명 자동차 회사들이 1월에 매출 급감을 발표했지만,
현대의 미국 내 매출은 14% 상승했습니다.
이는 거의 지난 일년 간 자동차 업체의 전년비 매출 증가로는 최대 수치인 셈입니다.
발음하기도 어려운 이름의 이 회사로서는 작지만 달콤한 승리인데요.
현대는 수 년간 미국에서 제대로 된 인식을 심어주고자 고군분투했습니다.
그러나 업계 관측자들은 현대가 여전히 쉽지 않은 상황에 직면해 있다고 말합니다.
시장 점유율이 비교적 작을 경우,
매출이 조금만 증가해도 14% 증가를 기록할 수 있습니다.
그 정도는 충분히 증가할 수 있지만 지금 이 시장에서 더 큰 성장은 그 누구에게도 불가능하다는 것이죠.
자동차 매출이 이러한 저조한 수준에서 계속 머무르게 될 것이라는 전망들이 나오고 있습니다.
올해 말까지, 혹은 내년까지, 최악의 경우에는 향후 4년간 말입니다.
어려운 시기일지 모르지만 현대는 지금의 여세를 몰아갈 수 있으리라 믿고 있습니다.