실전공부

새로운 수익모델을 찾아나선 음반사들

Royntal 2017. 3. 9. 00:36



Labels Singing a Different Tune as CD Sales Sink


Now, this year's Grammy Awards are taking on a new twist.

For the first time ever, the nominations for the music awards ceremony will be announced in a special pre-ceremony ceremony.

It comes as viewing figures for award shows across the board sinked.

CNN's Kareen Wynter takes a closer look now at the trials and tribulations of the music industry.

While the auto and banking industries have been lining up for federal bailout,

the music industry has been busy bailing itself out.

We've seen CD sales drop, mostly due to peer to peer file sharing,

but that revenue has been made up in other areas.

From 2000 to 2007, CD sales plunged 36%.

There were lots of mergers and layoffs,

while battered record labels, agents and artists scrambled to find a new business model.

Record companies now are looking more toward digital services, mobile services,

to make sure that the big pot of money is shared more broadly.

During the same period, concert sales soared from 1.7 billion to 3.9 billion.

But now artists are finding it's much harder to pack stadiums,

since many fans are struggling to afford the 75 bucks or more on a ticket.

I'm like everybody else out there, with the exception of maybe Madonna and Prince,

who we get used to looking at a three-fourths full house,

but, you know, I'm grateful for that.

While brick and mortar record shops are closing down,

Borders, Best Buy, Target and Wal-Mart are among stores that have signed distribution deals

with such superstar acts as Aretha Franklin, AC/DC and the Eagles.

Interestingly, there's more music in the marketplace than ever before ㅡ

in movies, TV shows, video games and ad campaigns.

Every six months some new way to sell or license music is being invented ㅡ

right down to opening up a magazine and seeing an ad and hearing a piece of music embedded in a microchip the size of a hair.

There's a license for that.

Novel ways for record companies and publishers to make money, in this new, ultra competitive marketing era.

Kareen Wynter, CNN, Hollywood.

 

새로운 수익모델을 찾아나선 음반사들


올해 그래미상은 새로운 변화를 맞게 되었는데요.

사상 처음으로 그래미상 시상식이 특별 식전 행사로 치러진다고 합니다.

이는 시상식 시청률이 전반적으로 하락하고 있는 것과 맥을 같이 하고 있습니다.

CNN의 커린 윈터 특파원이 많은 어려움을 겪고 있는 음반 업계를 자세히 살펴봅니다.

자동차와 금융 업계가 연방 정부의 구제금융을 받기 위해 줄 서 있는 가운데

음반 업계는 바쁘게 자구책을 모색하고 있습니다.

CD 매출이 감소해 왔는데요, 개인간 파일공유 서비스가 가장 큰 원인이라 할 수 있습니다.

하지만 다른 분야에서 수익을 보충해 왔습니다.

2000년에서 2007년 사이에 CD 매출은 36%나 하락했습니다.

여러 건의 합병과 정리해고가 있었고,

이에 큰 타격을 입은 음반사들, 소속사들, 그리고 음악인들은 새로운 사업모델을 찾기에 혈안이 되었습니다.

음반사들은 이제 온라인 서비스, 모바일 서비스 쪽을 더 주목하고 있습니다.

더 넓은 시장을 점유하여 큰 돈을 벌기 위해서죠.

같은 기간 동안 공연 매출은 17억에서 39억으로 급증했습니다.

그러나 가수들로서는 공연장에 관객들을 가득 채우는 것이 훨씬 더 어려워졌습니다.

75 달러 이상 하는 공연 티켓을 부담하기 힘든 팬들이 많기 때문입니다.

마돈나와 프린스 같은 가수들은 예외겠지만, 저도 다른 가수들과 마찬가지예요.

공연장을 3/4 정도 채우는 게 일반적이죠.

하지만 저는 그 정도도 감사해요.

오프라인 레코드점들이 문을 닫고 있는 가운데,

보더스, 베스트바이, 타겟, 월마트 등의 대형 유통업체들이 판매 계약을 체결했습니다.

아레사 프랭클린, AC/DC, 이글스와 같은 대형 가수들과 말입니다.

흥미로운 사실은 시장에 나온 음악 컨텐츠가 그 어느 때보다 풍성하다는 점입니다.

영화, TV 프로그램, 비디오 게임과 광고 캠페인 등을 통해서 말입니다.

6개월마다 음악 판매나 라이선스에 관련된 새로운 방식이 고안되고 있습니다.

잡지를 열자마자 광고가 보이고 머리카락 두께의 마이크로칩에 내장된 음악이 흘러나오는 식이죠.

이런 것들에도 다 라이선스료가 붙는 거죠.

새로운 무한 경쟁의 마케팅 시대에서 이런 혁신적인 방법들이야말로 제작사와 음반사들이 돈을 벌 수 있는 수익모델인 셈이죠.

할리우드에서 CNN, 커린 윈터였습니다.