마케팅 전략, 불황일수록 과감하게
Companies Try Bold Moves to Lure Customers
And you know, as consumers go back on their spending,
companies are coming up with creative ways to generate sales.
CNN's Mary Snow reports on some of the bold steps being taken.
With car sales stalled,
Hyundai is trying a first to reel in skittish consumers worried about losing their jobs.
"Buy any new Hyundai, and if in the next year you lose your income, we'll let you return it."
Bottom line:
if you buy one of their cars in the next year and lose your job, you can take it back with conditions,
like making at least two payments and there are limits as to how much money they'll give you.
Hyundai turned to an outside finance and insurance company that's run similar programs in Canada.
One auto analyst says in this dismal market, car makers need to stand out
since other incentives like getting cash back aren't working.
It's a gimmick to get attention.
It's a gimmick to capture those buyers that are kind of on the fence that would like a new car but are just too scared to buy one.
The auto industry has been so hard hit,
one dealer outside Miami has been offering a "buy one truck get one" deal since October.
But it goes far beyond cars.
Giant Food Stores is offering free generic prescription antibiotics to customers for the next three months.
Wegmans announced a similar plan.
Marketing experts see it as an aggressive push to compete with Wal-Mart
as more consumers turn to the discount retailer.
People like Giant and others would say, "How can we stop Wal-Mart?"
Well, you know, the one category you can go after are prescriptions
because that's the one category people buy on a regular basis.
They have to.
One marketing expert we spoke with says expect retailers to keep slashing prices
since inventories aren't moving
and there're big fears they have to sell merchandise to liquidators at 20 cents on a dollar.
Mary Snow, CNN, New York.
마케팅 전략, 불황일수록 과감하게
소비자들이 지갑을 닫기 시작하면서
기업들은 매출 창출을 위한 창의적인 방법들을 고안해 내고 있습니다.
CNN의 메리 스노우 특파원이 기업들이 감행하고 있는 몇몇 과감한 판매전략들에 대해 전해드립니다.
자동차 판매가 지지부진한 가운데,
현대는 직장을 잃을까 불안해하며 잔뜩 움츠러든 소비자들을 끌어 모으기 위해 업계 최초로 획기적인 마케팅 전략을 시도하고 있습니다.
'현대의 신차를 구매하고 일년 이내에 고객님의 소득원이 없어지면 환불해 드리겠습니다.'
요컨대,
현대 자동차를 한대 사고 나서 향후 일년 내 실직하게 되면, 조건부로 환불을 받을 수 있다는 것입니다.
그 조건들로는 최소 2개월치 할부금을 납부해야 한다거나 환불액 한도와 같은 것들이 있습니다.
현대는 (환불 요청에 대비해) 캐나다에서 유사한 제도를 실시하고 있는 금융보험 회사와 보험 계약을 맺고 외부자금을 이용할 계획입니다.
한 자동차 업계 분석가는 현재와 같은 열악한 시장 상황에서 자동차 제조업체들은 남다른 전략을 구사해야 한다고 말합니다.
캐시백과 같은 여타 구매 혜택들은 통하지 않고 있기 때문입니다.
이는 관심을 끌기 위한 수법이죠.
이는 새 자동차를 사고 싶지만 막상 지출이 두려워서 주저하고 있는 구매자들을 사로잡기 위한 전략입니다.
자동차 업계는 큰 타격을 입었고,
마이애미 근교의 한 자동차 판매점에서는 작년 10월부터 트럭 한대를 구매하면 또 한대를 공짜로 끼워 주는식의 판촉을 하고 있습니다.
단지 자동차 업계만 그런 것은 아닙니다.
자이언트 푸드 스토어는 앞으로 3개월간 일반처방의 항생제를 무료로 고객들에게 제공합니다.
웨그먼스도 유사한 계획을 발표했습니다.
마케팅 전문가들은 이것을 월마트와 경쟁하기 위한 공격적인 전략으로 보고 있습니다.
대형 할인매장을 찾는 소비자들이 늘어나고 있기 때문입니다.
자이언트나 기타 업체의 사람들은 월마트를 어떻게 저지할 수 있을지를 고민하고 있을 것입니다.
한가지 공략해볼 수 있는 품목은 바로 일반 처방약입니다.
이는 사람들이 정기적으로 사야 하는 품목들 중에 하나이기 때문이죠.
그래야 하잖아요.
취재팀이 인터뷰했던 한 마케팅 전문가는 앞으로 유통업체들이 가격을 더 내릴 것이라고 말했습니다.
재고는 쌓여가고 있고,
제품들을 달러당 20센트씩 쳐서 재고상품 처분업자에게 넘겨야 하는 상황이 우려되기 때문입니다.
뉴욕에서 CNN, 메리 스노우였습니다.